«زخم» یکی از شایع‏ترین دلایل مراجعه بیماران تروما به کلینیکهای دامپزشکی بوده و مدیریت صحیح آن، یکی از مواردی است که هنر جراحی و مهارت درمان بالینی دامپزشک را به خوبی به سرپرست دام نشان می‏دهد. به عبارت دیگر، درمان موفقیت آمیز زخم، یکی از بهترین روشهای شناخته شدن دامپزشکان بالینی در ناحیه فعالیت آنها است. 

 

پس از سالها همکاری با دامپزشکان با تجربه و نیز پاسخگویی تلفنی و ایمیلی و حضوری به دامپزشکان در حال کسب تجربه، بر این شدیم تا ماحصل کار خود را در قالب مجموعه ای گردآوری کنیم تا بتواند راهنمایی برای همکاران آینده مان باشد تا راههای بن بستی را که گاهی ما رفتیم نروند، و راه های صحیح را که پیدا کردن آنها کمی دشوار بود، ایشان به آسانی بیابند. 

 

لذا با هدف همراهی با دانشجویان جویای دانش و دامپزشکان متعهد و علاقه مند به درمان صحیح حیوانات این کتاب نگاشته شد و امید می رود که بتواند به نوبه خود موجب کاهش درد و رنج حیوانات بیمار و اعتلای هرچه بیشتر هنر جراحی دامپزشکی شود.

 

برای نگارش این کتاب از منابع به روز و معتبر دامپزشکی استفاده شده و نویسندگان تجربیات بالینی خود را در شرایط کاری واقعی ایران بدان افزودند. 

 

کتاب حاضر دارای بیش از 30 تصویر رنگی و 30 تصویر تک رنگ با کیفیت بوده و با استفاده از جداول و دسته بندی های متعدد، موضوع التیام زخم را از ابزارشناسی جراحی تا التیام موفقیت آمیز زخم به صورت قدم به قدم بررسی می نماید.